משחקים לילדים WeGames שחקו 334

משחקים לבנות לא רק הלבשה ובישול

רשת האינטרנט מפתיעה מכיוון לא צפוי. היא שוברת סטריאוטיפים. בהוותה את מדורת השבט החדשה מתכנסים סביבה בנים ובנות גם יחד ומגלים כי הם נהנים מאותם משחקים לאל הבדל מין. ניתן לקבוע בהכללה, כי כל (טוב, לא ניסחף – כמעט כל) המשחקים ברשת הם גם משחקים לבנות כאשר רבים מהם הם בעיקר לבנות. משחקים לבנות הם כל המשחקים המעוררים עניין, המהווים אתגר, המספקים ריגושים. בנות עשויות למצוא עצמן שקועות במשחקים המוגדרים כמשחקים לבנים, אף שהם אינם בהכרח רק לבנים. מאחר שהרשת פתוחה, נגישה וזמינה לכול, סביר להניח כי בנות תחשפנה בה למגוון העצום של משחקים המוצעים בה.

משחקים לבנות לא רק מה שאתם, הבנים, חושבים…
משחקים לבנות הם לא רק משחקי הלבשה ובישול. גם, ויש יגידו שאולי בעיקר, משחקי חשיבה הם משחקים לבנות. משחקים רבים מחייבים – בעיקר אם רוצים (ורוצות!) לנצח יכולות של חשיבה, ניתוח, תגובה מהירה, קבלת החלטות לאלתר, נקיטת אסטרטגיות וטקטיקות שונות. בנות עשויות להפתיע גם את עצמן כאשר ייווכחו כי גם במשחקי מלחמה שלא דווקא בהגדרה של משחקים לבנות, ניווטים והרפתקאות הן מגלות כישורים 'גבריים'. משחקים לבנות מעמידים אתגר בפניהן. המשחקים מאפשרים להפיל מחיצות, לטשטש גבולות, להגדיר מחדש את ההבדלים (כלומר, בעיקר לטשטשם) בין בנים לבין בנות. הרשת צופנת בחובה הפתעות, מסתורין. בכל פעם שבנות ניגשות לשחק במשחקים הן עשויות לגלות כי משחקי בנות זה לא רק מה שהן חושבות.

משחקים לבנות

משחקים לבנות עולמות רחוקים וחלומיים
עם זאת, ודאי אין לפסול משחקים לבנות הנחשבים למשחקים הטיפוסיים, המאפיינים. לק וציפורניים וצבע לעיניים, איפור ומניקור וסוגים שונים של בובות, משחקי צביעה ועוד. בנות אוהבות לשקוע במשחקים, שבהן הן יכולות ליצור עולם כלבבן. משחקים לבנות מאפשרים להן לבטא את הרוך והעדינות, את הרצון והיכולת להיטיב ולחמול, לאהוב, לחבק. בנות שמשחקות עם דמויות אהובות, המסמלות להן את כל הטוב והיפה בעולם, מתעדנות תוך כדי משחק וחוות חוויה של רוגע ושל ביטחון. משחקים לבנות מאפשרים להן ליצור לעצמן ולחברותיהן זמן איכות זמן שהוא מעין בועה חלומית, שבה קורים רק דברים טובים ונעימים. משחקי בועות, לדוגמה, הם משחקים המאפשרים לבנות ליהנות מהמענגים שבעולמות.

משחקים לבנות לא לילדות בלבד
משחקים לבנות ברשת מבטלים, לא אחת, לא רק את הגבול התוחם מגרשים נפרדים לבנות ולבנים, אלא גם את טווח הגילאים המסורתי: משחקים לבנות ברשת אינם בהכרח רק משחקים לילדות. גם נערות עשויות לגלות בהם עניין, לבלות בגלישתן אל עולמות תוכן מעניינים. משחקי חשיבה וזיכרון הם משחקי בנות בה במידה שהם משחקי בנים. המשותף והמאחד בין המינים, ודאי בגיל הילדות, רב יותר מהמבדיל ומהמפריד בינהם. ככל שבנות יאתגרו עצמן ויעזו להתנסות במשחקים שונים, כך יגלו שהרבה יותר משחקים מכפי שהן עשויות לחשוב מתאימים להן. מבלי דעת – ואולי עמה – עשויות ההגדרות המסורתיות להשתנות, ומעתה יהיה אפשר להגיד בנשימה אחת משחקים לבנות ולבנים. וההיפך. כי אלה וכאלה הם, בעצם, כל המשחקים ברשת.

משחקים לבנים, משחקים לבנות
בעולם אידיאלי, עולם שוויוני, ייתכן כי לא היה כל צורך ועל טעם במאמרים נפרדים לבנים ולבנות, כי כל מה שהוא טבעי משותף לכלל המין האנושי. משחקים לבנות מתאימים גם לבנים, אף אם רבים מהם יתביישו להודות בכך וינסו לא להיחשף לעיני זרים כשהם שקועים במשחקים שנחשבים כמשחקי בנות. משחקים לבנות משחקים ורודים ותכלת, משחקי איפורים ותלבושות, שיער מסורק בקפידה, משחקי פיות ואגדות. אם יש שורה תחתונה לומר – זו השורה: אם בא לכן, בנות יקרות, לשחק במשחק כל שהוא, אל תחשבו אם הוא מיועד לכן או לבנים. הוא מעניין ומושך אתכן? שחקו בו. זכותכן לבלות וליהנות מבלי להתחשב בסיווגים ובהגדרות.

בטעינה