משחקים לילדים WeGames שחקו 461

משחקים של פעם משחקים גם היום

כיום במאה העשרים ואחת יש שפע של משחקים בכל הקטגוריות בכל התחומים. בשונה מן העבר תחום המשחקים כיום פורח ומשגשג, ניתן לשחק בכל זמן, בכל מקום, בכל משחק. משחקים בחינם וגם משחקים בתשלום, בדרך כלל אם רוצים לקבל גרסאות משחק משופרות ומשודרגות. משחקים כיום נמצא בכל מקום. מהמקום הבסיסי ביותר שהיא רשת האינטרנט, במכשירי סלולאר נמצא משחקים באתרים רגילים שנגלוש בהם דרך הנייד ואם אפליקציות של משחקים שניתן להוריד מספקית הסלולאר. משחקים נמצאים כיום גם ברשת החברתית "פייסבוק" במגוון אין סופי ובפלטפורמות נוספות כמו אייפדים וטאבלטים, ישנו שפע של משחקים גם בצורה של קונסולות משחקים Wii, פלייסטיישן ועוד.

משחקים מהעבר
בעבר שרצינו לשחק באיזה משחק היינו צריכים להשיג אותו על דיסקט, לעיתים לרכוש את המשחק בחנויות ולעיתים להשאיל מחברים. היו פלטפורמות לא מפותחות בהשוואה לקיימות כיום. בעבר היינו משחקים על גבי DOS ואטארי היו גם משחקי גיימבוי וזהו בערך כאן מסתיימת רשימת אפשרויות המשחק. בעבר לא היה שפע של משחקים כפי שיש בימינו. בעקבות ההתפתחות המסחררת של הטכנולוגיה, ברשת הוירטואלית ניתן למצוא איזה משחקים שנרצה, אפילו משחקים שבעבר היה נדרש עבורם דיסקט מיוחד, כיום ניתן לשחק בהם און ליין ברשת.

קיים ציבור רחב מאוד של שחקנים שעדיין מכור ולא יכול לוותר על משחקים שהיו פופולאריים בעבר. אותו ציבור כנראה צודק מכיוון שרבים ממשחקי העבר קיימים גם היום ואפילו קיימים בראש מצעדי המשחקים המובילים. משחקי נוסטלגיה זו לא מילה גיסה, משחקים מן העבר חיים ובועטים ללא ספק גם היום. בואו נסקור בקצרה מספר משחקים מהעבר שלוהטים גם היום בקרב שחקנים מכל העולם.

באבלס
המשחק באבלס Bubble Shooterהוא אמנם מהעבר הלא כל כך רחוק אבל עדיין נכלל בקטגוריית משחקים מן העבר בעקבות מקור המשחק. מקור משחק באבלס הגיע לאחר מספר גלגולים מהמשחק באבל בובל שיצא בשנת 1986. תחילה יצא לאור המשחק באבלס בשנת 1994 אך לא צלל ישירות לרשת האינטרנט, אלא עשה דרכו דרך מכונות משחקים שהיו מוצבות בדרך כלל בקניונים ומקומות ציבוריים.

במהלך השנים המשחק השתדרג ונכנס לרשת. מאז ועד היום זו כבר היסטוריה. המשחק הוא אחד המשחקים המובילים ברשת גם היום. את המשחק באבלס כיום ניתן לשחק ברשת כאמור, ישנן גרסאות משחק להורדה למחשב, גרסאות שניתן להוריד למכשירים סלולאריים. המשחק צועד שנים רבות בראש טבלאות המשחקים ונראה כי הוא יהיה איתנו עוד שנים רבות.

המשחק באבלס לכאורה ממבט ראשון עושה רושם של משחק פשוט שלא מהווה אתגר גדול. אך לא כך הדבר. מטרת המשחק לפוצץ בועות באבלס בשלישיות בעלות צבע זהה. אסור שהבועות תגענה לתחתית המסך, אחרת… נפסלים. ככל שמתקדמים במשחק האתגר עולה והמשחק הופך לממכר יותר. מי שיורה בבועות הוא תותח שבכל יריה מופיעה בועה בצבע אחר, צריך לחשוב בזריזות לאן לכוון, לאן לירות, אילו בועות באבלס לפוצץ, מכיוון שהבועות לא מחכות הן יורדות ומתווספות להן שורות. את המשחק באבלס משחקים עם העכבר.

באבלס
באבלס

פאקמן
השני שצועד בגאון ברשימת המשחקים הפופולאריים מן העבר הוא המשחק פאקמן PacMan. את המשחק כולם מכירים מכיוון שיצא לאור כבר בשנת 1980 ועד היום נחשב לאחד המשחקים המוצלחים ברשת ומחוצה לה. המשחק פאקמן נחשב לסמל תרבות של אותן שנים – שנות השמונים, וגם היום הוא שווה לא פחות מאייקון. המשחק פאקמן שייך למשפחת משחקי מבוכים, אך לא כאן מסתכם העניין. במשחק פאקמן מככבות חמישה דמויות. כמובן הייצור פאקמן, דמות צהובה בצורה של פה אוכל, ועוד ארבע דמויות שהן דמויות של שדים בצבעים שונים. לכל דמות של שד ישנו שם, לכל דמות צבע שונה בעל משמעות, אופי וכוחות אחרים.

רקע המשחק הוא סוג של מבוך. במסך ישנן נקודות צהובות שעל פאקמן לאכול את כולן כדי שיוכל לעבור שלב במשחק. בין הנקודות הצהובות פזורים בונוסים והפתעות שאם יצליח פאקמן לאכול אותם הוא יקבל כוחות ושדרוגים. עד כאן נשמע פשוט? ממשיכים. הזכרנו כאן ארבעה שדים, אז הגיע הזמן להכניס אותם לעלילה. השדים יוצאים יחד עם פאקמן לדרך בתוך המבוך. למעשה התפקיד של אותם שדים זה להפריע לפאקמן במשימה לסיים כל שלב. פאקמן צריך להימלט מאותם שדים, אם יתקל בהם יאבד חיים.

המשחק מתאים לכל הגילאים, אין כאן אלימות חלילה, הפעלת המשחק היא באמצעות שליטה על מקשי החצים. אופי המשחק מתאים לבנות וגם לבנים. הגרפיקה נעימה לעין, המוזיקה לא מפריעה לחווית המשחק, כל זאת ועוד יוצרים משחק שקשה לנצח את הפופולאריות שלו גם לאחר שלושה עשורים.

פאקמן
פאקמן

טטריס
השלישי ברשימת משחקים מן העבר הוא משחק בשם טטריס Tetris. מקורו של המשחק הוא ברוסיה. המשחק טטריס יצא לאור בשנת 1984. המשחק הוא משחק פאזל אוטומטי. ממעלה המסך יורדות קוביות בצורות שונות ובצבעים שונים. המטרה להרכיב את הקוביות כך שהן תשלמנה אחת את השנייה ותגרום לשורה שלמה להעלם. בדומה למשחק באבלס גם במשחק טטריס אסור שהשורות יצטברו ויערמו אחרת נפסל. במשחק באבלס מדובר בשורות כלפי מטה, במשחק טטריס מדובר בשורות כלפי מעלה.

המשחק מתאים לשחקן אחד. ניתן למצוא את המשחק בכל פלטפורמה המציעה משחקים מאתרי משחקים און ליין, דרך הורדת אפליקציות משחק ועד רכישת קונסולות משחקים. עם השנים פיתחו למשחק גרסאות חדשות ומעניינות. נוכל כיום למצוא את המשחק טטריס במגוון צורות, משחקי תלת מימד, משחקים שבהן הקוביות קיבלו צורה של אלמנטים אחרים כמו דמויות שונות, משחקי טטריס עם מוזיקה טובה, ללא ספק משחק מן העבר שגם היום עדיין מהווה בקרב רבים אתגר.

טטריס
טטריס

דיגר
המשחק הבא ברשימת משחקים של כל הזמנים, משחקים מהעבר שמזכירים לנו את הנוסטלגיה של פעם הוא המשחק דיגר Digger. יש המכנים את המשחק גם בשם "חפרפרת" בעקבות עלילת המשחק, עלילה שעל גיבור המשחק "דיגר" הטרקטור לחפור מנהרות ולמצוא זהב. המשחק יצא לאור בשנת 1984 כמשחק מחשב. עם השנים יצאה גרסה מתקדמת יותר עבור מחשבים חדשים יותר מאשר היו עם צאת המשחק לאור.
רבים מהשחקנים זוכרים היטב את המשחק מהעבר בעקבות מוזיקת הרקע אשר מתנגנת לאורך המשחק. מוזיקת הרקע של המשחק הוציאה להיטים, אתם וודאי מכירים אותה בשם "פופקורן".

רק בשנים האחרונות ניתן ליהנות מהמשחק דיגר במשחק און ליין ברשת באתרי משחקים שמארחים את המשחק. שנים רבות היה ניתן לשחק במשחק רק לאחר הורדתו למחשב הביתי. כיום כל האופציות פתוחות, ולשחקנים נשארת זכות הבחירה כיצד לשחק במשחק.

אז מהי עלילת המשחק דיגר, מה הפך את המשחק לכזו הצלחה שעד היום כל כך מהנה. כאמור, הדמות הראשית במשחק היא טרקטור. על הטרקטור להצליח לאסוף יהלומים ושקים של זהב, כאשר בדרך מחכות לו הפתעות בצורת מפלצות שהוא צריך לחסל ולהינצל מהן. כיצד נפתרים מהמפלצות? תוכלו לירות בהן זו הדרך הברורה וישנה אפשרות נוספת שהיא להפיל עליהן שקי זהב שאספנו מבעוד מועד בדרך. אם החלטתם להשתמש בהפלת שקי זהב על המפלצות, שימו לב והיזהרו שלא יפלו עליכם.

כדי שתוכלו לעבור שלבים במשחק דיגר יהיה עליכם לאסוף את כל היהלומים שמופיעים על המסך. כאשר תחסלו מספר מסוים של מפלצות תקבלו בונוס בצורת פרי הדובדבן, אכילה שלו תספק לכם כוחות נוספים. כאשר מופיע הדובדבן יש לאכול אותו מיד מכיוון שלאחר מספר שניות הוא יעלם כלא היה. אם הספקתם להגיע אל הדובדבן ולאכול אותו, תוכלו למשך מספר שניות לאכול את המפלצות שבדרך שלכם. כל שלב שתעברו במשחק יהיה קשה ומאתגר יותר מקודמו. הכיף וההנאה רק יתגברו.

דיגר
דיגר

עד כאן לסקירת משחקים מן העכבר. בפוסט הבא נרחיב על משחקים נוספים של פעם ביניהם סוגר שטחים, פולשים מהחלל, פרוגר, סנייק ועוד משחקים נוספים שגם היום פופולאריים ואהובים על שחקנים רבים.

בטעינה