משחקים לילדים WeGames שחקו 204

קטנטנים משחקים במשחקים של גדולים

מי שינסה לאפיין ייחוד של גילאים מסוימים על פי סוג משחקים שמשחקים בקבוצות גיל שונות עלולים להיכשל. כיום קטנטנים משחקים במשחקים, אשר עד לפני שנים אחדות נחשבו ואופיינו כמשחקים של נוער. אינדיקציה לשליטתם של ילדים קטנים בטכנולוגיה מתקדמת ניתן לראות כמעט בכל מקום: ילדים קטנים מפעילים ונהנים מאפליקציות שונות במכשירים סלולאריים מתקדמים. קטנטנים משחקים ברצינות תהומית במגוון משחקים לרבות במשחקים שיש בהם אפשרות להרוויח ולהפסיד כסף. מסחר סימול טיבי בכסף מלמד אותם שיעור חשוב על כוחו של הכסף, על האפשרויות הגלומות בו ועל המצוקה שגורם העדרו. אבל כיום קטנטנים משחקים במיומנות ראויה להערצה (או לקנאה) במשחקי רשת מגוונים, כגון משחקי זיכרון, פעולה, מרוצי מכוניות וגם, אכן, במשחקי מריו, בובות, באבלס, רובוטריקים ועוד.

קטנטנים משחקים כמו גדולים
קטנטנים משחקים לומדים תוך כדי משחקיהם, כי יש דרכים ושיטות לנצח. הם משכללים כישורים תוך כדי המשחק, גם במשחק פשוט לכאורה כמו באבלס. הם נוכחים לדעת כי ככל שהם מרוכזים וערניים יותר וככל שהתגובה שלהם מהירה יותר – כך גובר הסיכוי שהם יצליחו וינצחו. קטנטנים משחקים מתמכרים למשחקים כמו מבוגרים המתמכרים להימורים. המשחק הווירטואלי הוא, בשעת משחק, העולם האמיתי. לא קיים עבורם דבר מחוץ ומעבר לו. משחקים כמו באבלס עשויים להוות מעין מקרה מבחן לאופן שבו ילדים קטנים משתלבים במשחקי הרשת השונים ולומדים אותם, חדשות לבקרים, על בוריים. לשאלה, האם העובדה כי ילדים קטנטנים משחקים, בין השאר, גם במשחקים של מבוגרים מועילה או מזיקה להם היא שאלה אשר כל תשובה עליה מעניינת מסקרנת.

קטנטנים משחקים במשחקי חיים
יש משחקים שבהם קטנטנים משחקים כמו גדולים. כאשר הם נכנסים לזירות שונות, כגון: מרוץ מכוניות או קרבות גלדיאטורים הם חשים עוצמות. הם חשים עצמם כל יכולים: יכולים להפוך עולמות, לחרוץ גורלות, להיחלץ ממצבים אבודים לכאורה, להניס או להביס אויבים ועוד. קטנטנים משחקים נחשפים לסוגים שונים של משחקים, בין השאר בשל המידע שהם מעבירים אלה לאלה באמצעות חדרי שיחה, פורומים שונים, מסרונים, מסרים בדואר אלקטרוני ועוד. אם מי מכם, המבוגרים, מתפלאים שילדים קטנים הם כה מחוברים, כה מקושרים וכה מרושתים – אין לכם מה להתפלא הפלא ופלא. זה המצב. זו המציאות. אלה וכאלה הם הילדים, לרבות ילדיהם של חלק ניכר מכם, אם טרם ידעתם…

קטנטנים משחקים בעולם ומלואו
קטנטנים משחקים בכל מקום ובכל זמן שבו יש מחשב נגיש וזמין. משחקי המחשב ממלאים כיום את מקומם של ארגזי חול, גני שעשועים, מדרכות וכבישים. המחשב מהווה זירה המכילה את כל מה שמציע להם החוץ ויותר – הוא מציע להם גם מה שהחוץ אינו יכול להציע להם. קטנטנים משחקים עם עצמם ועם חברים. המחשב הוא הזירה החמה והמרתקת ביותר. הוא הקניון והוא השוק, הוא הרחוב והוא אולם הקולנוע. הוא גן השעשועים והוא הפארק. הוא הים והוא החוף. הוא ההתחלה והוא האין-סוף. השפע, הנגישות והזמינות מהווים כר נרחב להפגין כישורים שונים של קטנטנים משחקים, להיחשף למשחקים חדשים, לתחומים חדשים, להכיר אנשים חדשים ובעיקר – לבלות וליהנות. לכייף בכיף.

קטנטנים משחקים לא רק בהפסקות
קטנטנים משחקים האמירה הזו כה ברורה וכה מובנת, כדי כך שהיא משולה לאמירה – ילדים נושמים. ילדים אוכלים. משחק בכלל ומשחק עבור ילדים קטנים בפרט הוא חלק חשוב, מרכזי, טבעי ומהותי מחייהם. קטנטנים משחקים עם גדולים – לא אחת במשחקיהם – ובלעדיהם. העובדה כי ילדים קטנים שולטים כיום בטכנולוגיות שרבים מהמבוגרים אינם מכירים או מתקשים בהפעלתם. יש משחקים שעל מנת לשחק בהם וליהנות מהם אין צורך בידע טכנולוגי ייחודי. לדוגמה – באבלס. משחק הבועות הפופולארי, אשר ילדים ומבוגרים מתמכרים אליו. משחק זה, כמו משחקי רשת רבים אחרים, מבטל את ההגדרות הקלאסיות המבדילות בין משחקים למבוגרים לבין משחקים לילדים ומגדיר מחדש את המושג משחקים שאנשים אוהבים.

בטעינה