משחקים לילדים WeGames שחקו 268

משחקים ברשת באבלס המוביל מכולם

משחקים ברשת האינטרנט מאפשרים לנו לבלות זמן איכות לחדד את החשיבה, לפתח כישורים מוטוריים, לשכלל את מהירות התגובה, להתבדר ולהשתעשע. משחקים ברשת בכלל ומשחקי באבלס בפרט מאפשרים גם לנו, מבוגרים,לחוות את הילד החבוי שבתוכנו, זה שלעולם ייוותר, תם וטהור, בבועת הילדות. משחקי באבלס מאפשרים לחוות את החוויה שבפיצוץ בלון או בועה. ייחודם של משחקים ברשת שכאלה בפשטותם, בצבעוניותם, בהעדר רעש ותזזיתיות (אף שהם מחייבים מהירות תגובה). לא רק הטבלה אינה משקרת – כקלישאה השגורה בפיהם של כדורגלנים – גם נתוני הגלישה: משחק באבלס השייך למאגר הבלתי נדלה של משחקי פלאש המוצעים ברשת האינטרנט, נמנה עם המשחקים היותר "ממכרים" – במירכאות ובלעדיהן – ברשת האינטרנט.

משחקים ברשת – באבלס משחק החיים שמחוץ לה
אחד ממאפייניהם של משחקים ברשת ולצורך ההמחשה, משחקי באבלס עשויים להדגים זאת באופן מובהק – הוא האפשרות לחוש סיפוק ולחוות הצלחה לא רק בסיומם אלא גם במהלכם, בעיצומם. הדקירות הווירטואליות הדקות הפוגעות בול וגורמות להתפוצצותן של הבועות, מאפשרות לחוות הישג מיידי, נקודתי, אשר גם אם אחריו, ברצף המשחק וכחלק בלתי נמנע מעליות ומורדות בו, לא תמיד אפשר להתקדם באופן קווי ישר ורצוף עד לניצחון המלא – הסיפוק שבהישג הנקודתי, הרגעי והמהיר, מהווה תמריץ להמשיך במשחק, לשאוף לניצחון ולחתור אליו. משחקים ברשת ובכללם משחקי באבלס מלמדים אותנו, בין השאר, להתמודד עם אכזבות, עם ציפיות שאינן מתמלאות בקצב המצופה. הם מהווים עבורנו שיעור לחיים.

באבלס – משחקים ברשת שילדים ומבוגרים מכורים להם
קל ומפתה ואכן, ממכר להישאב אל הוויית משחקים ברשת ולהתמכר להם במיוחד אל משחקי באבלס. משחקי בועות הפוקעות חיש דק מהוות עבורנו עולם אוורירי, הזוי משהו, שמחזיר את המבוגרים שבינינו אל ימי הילדות, שבהם מילאנו כוס פלסטיק במי סבון ובאמצעות צינורית או קשית היינו שואבים את מי הסבון ומפריכים בועות מפיית הצינורית או הקשית שבפינו. משחקים ברשת מאפשרים לחוות שליטה גם כאשר מאבדים אותה, הלכה למעשה… שום דבר לא קורה: אנחנו נשארים במקומנו. איש אינו מערער את יציבתנו, איש אינו שומט את השטיח מתחת לרגלינו. נעים ונדים בין מצבי רוח משתנים תכופות, המושפעים מהישג במשחק או מכישלון בו. משחקי באבלס לדוגמא, מעצימים את קוטביות המצבים השונים ואת המעברים התכופים בניהם. וכך, הזמן עובר אבל אנחנו נשארים, ומשחקים.

מה מלמדים אותנו משחקים ברשת ומה מלמד אותנו באבלס
משחקים ברשת אינם מחייבים אותנו למאמץ. הם אינם תובעים מאתנו מאמץ גופני. אנחנו קובעים את סוג המשחק, את מועדו, את משכו, ולא אחת בידינו גם להשפיע על תוצאותיו. באבלס הוא משחק שבו מה שמפריד בינינו לבין הניצחון בו הוא רק היכולת שלנו או, לחלופין, העדרה…. באבלס הוא, במידה רבה, כמוסה מרוכזת שבתוכה מזוקקת תמציתם של משחקים ברשת. כוח המשיכה שבו טמון בצבעוניותו, בתנועה המתונה שבו (במאפייני פלאש). אין בו איום עלינו מכל סוג שהוא. האתגר שבמשחק באבלס מוגדר וידוע. אין מכשולים המוערמים בדרכנו. שום פח לא טמון בה, מובלע וסמוי מעין. אנחנו יודעים ומבינים מה נדרש מאתנו כדי להצליח. יש לנו כלי יחיד, מספיק כשלעצמו, שבאמצעותו אנחנו יכולים לשחק – העכבר.

משחקים ברשת – באבלס מנפח עולמות ומפוצצם, מייצר אותם ומחריבם
על ההיצע העשיר והמגוון העצום של משחקים ברשת ניתן ללמוד משמותיהם של גרסאות שונות של משחקי באבלס. ואלה (לדוגמה, לדגימה) אחדים מהם: בועות בצרורות, באטמן באבלס, כור הבועות, כדורים מסתובבים, באבלז, באבל טראבל ועוד. כל משחק מעמיד אתגר. כל משחק מזמן אפשרות להתחיל מחדש. בכל משחק טמון סיכוי להצליח. כל משחק הוא שיעור. משחקים ברשת מפגישים אותנו עם עולמות שונים, רבים מהם דמיוניים והזויים. המפגש מעשיר ומעצים אותנו. הוא מרחיב אופקינו. "בכל פגישה מקרית פורחת איזו תכלת", כתב בשעתו המשורר אלכסנדר פן. בכל אחד ממגוון משחקים ברשת כמו באבלס נפתחת לנו דלת וכמו מזמינה אותנו, בעצם פתיחתה, להתוודע אל פן חדש שלא הכרנו, נישה שלא ידענו על קיומה, אפשרות שטרם מומשה, לגיטימציה לשוב ולהיות הילדים שהיינו לפנים.

 

 

בטעינה