משחקים לילדים WeGames שחקו 273

משחקים לבנים לאו דווקא אלימים

רובנו ככולנו עבדים נרצעים ושפחות חרופות לסטריאוטיפים. דימוי הוא לא אחת קבוע וקשיח, יצוק מבטון. אפשר לנצחו אבל היא אפשר לשבור אותו. לקעקעו אבל אי אפשר להרוס אותו. סטריאוטיפ ודימוי כזה הוא, לדוגמה, המושג משחקים לבנים. אם נערוך משאל אקראי ברחוב – כל רחוב אקראי – על אודותיו, אנחנו צפויים לקבל תשובות שיאששו ויחזקו את הסטריאוטיפ: משחקים לבנים הם בעיקר משחקי פעולה, משחקי מלחמה, משחקים של טובים נגד רעים. משחקים שבהם ניצחון פירושו הרג. משחקים לבנים הם משחקים שבהם מתקיימים מרוצי מכוניות, נינג'ות, גלדיאטורים. משחקי כוח. אבל לא רק. לא בהכרח. משחקי הרשת הרבים עשויים לחשוף תמונה שונה. משחקים ללא זהות מינית ומגדרית. משחקים שבנות ובנים גם יחד עשויים למצוא בהם עניין.

משחקים לבנים ולבנות
מוקדי הריגוש וההנאה הסמויים בלב זהים אצל בנות ואצל בנים. משחקים אל מיניים שבהם משחקים בנות ובנים, בין כאלה שמזוהים בעיקר כמשחקים של מין אחד מוגדר, מובהק, ובין במשחקים שאינם כאלה. משחקי זיכרון וחשיבה, לדוגמה, עשויים לאתגר בנים ובנות במידה שווה. גם משחקים הנתפסים בעיקר כסוג של משחקים לבנים עשויים לעניין בנות. משחקים כאלה הם, לדוגמה, מרוצי מכוניות. בנים רבים יגידו ויגידו כי משחקים לבנים לא חייבים להיות משחקים אלימים. ברגע של אמת (חולשה? לאו דווקא!) הם יתוודו, אם יישאלו, כי יש לא מעט משחקים המאופיינים כמשחקי בנות שקורצים גם להם, מרתקים ומושכים גם אותם, מועדפים עליהם.

משחקים לבנים

משחקים לבנים לא מה שחושבים
משחקי באבלס, לדוגמה, הם משחקים שאין בהם אף לא שמץ אלימות. יש בהם פשטות, יופי וכיף. הם משחקים לבנים ולבנות, ביחד או לחוד, שמאפשרים בילוי של זמן איכות באווירה שקטה, נעימה ורגועה. יש לא מעט בנים הנרתעים וסולדים ממשחקים אלימים בכלל וממשחקי מלחמה בפרט. כאשר הם נכנסים לגלוש באינטרנט באתרי משחקים הם לא מחפשים מלחמה אלא שלום ושלווה, סיפוק, הנאה, רוגע ושמחה. יש משחקים לבנים רבים המזמנים להם אפשרות לחוות את הרגשות החיוביים האלה. משחקי יצירה ודמיון, משחקים המחייבים דיוק, משחקים המפגישים אותם עם דמויות תלת ממדיות במשחקי פלאש קליפיים ועוד. לא נדיר למצוא גם בנים שמשחקים במשחקים המאופיינים כמשחקי בנות קלאסיים.

משחקים לבנים בכל גיל
משחקים לבנים שרחוקים מאלימות כרחוק מזרח ממערב – סליחה על הדימוי החבוט, אבל זו האמת – כגון משחקים בערים וירטואליות, שבהם אפשר להתוודע אל מגוון האפשרויות בעיר ואף לפקוד את הקניון המלא כל-טוב שבה ולערוך קניות, לבלות בפארק חיות וליצור חיות מחמד, להלבישם בגדים מיוחדים, לשחק עם חייזרים ורובוטריקים, להשתתף בפסטיבלים, להצטרף אל מגלי עולם במסע גילוייהם המרהיבים ועוד ועוד. משחקים לבנים חושפים אותם אל מספר רב של עולמות שהמושג אלימות זר להם לחלוטין. במגוון משחקים ברשת אפשר לשחק, לדוגמה, כדורגל נקי, ללא פגיעות, ללא קללות, משחק לשם משחק שכל כולו מיצוי מזוקק של אהבה טהורה של ספורט לשמו.

משחקים לבנים גם בנות מוזמנות
יש בנות שאוהבות משחקים לבנים קלאסיים ומסורתיים, לרבות משחקים שיש בהם אלימות, מאחר שדווקא בהם הן מוצאות אקשן, מתח, דרמה. ולעומתן – יש בנים שאוהבים דווקא את המשחקים הרכים ומלאי הדמיון המאפיינים משחקי בנות קלאסיים. משחקי הרשת מערבבים ומגדירים מחדש את המשחקים השונים. בנות רבות מתוודעות אל משחקים לבנים וההיפך.ככל שבנים נפתחים ומתוודעים אל משחקים שאין בהם אף לא טיפת דם אחת ואם יש אש – היא לא בשדה הקרב אלא במדורה שלאורה מתחממים במחנה טבע, כך גובר הסיכוי שמשחקים רבים יותר יוגדרו כמשחקים לבנות ולבנים גם יחד. אם לאחר קריאת המאמר ייגרע ולו גם בן או אחת מהמשתתפים במשחקים שיש בהם אלימות – עשינו את שלנו.

בטעינה