משחקים לילדים WeGames שחקו 492

משחקים של פעם או משחקים ישנים קלאסיקות שלא עוברות מהעולם

המבוגרים שבינינו ודאי זוכרים כי רק אתמול היה YESTERDAY.. בימים שבטרם היות הטלוויזיה בכלל והאינטרנט בפרט, כאשר חלק הארי של המשחקים היה משחקי חצר, בחוץ – קלאס, חמש אבנים, מחבואים, שבויים ועוד משחקים של פעם. גם כיום לא נס ליחם של משחקים ישנים אף שחלקם משוחק כיום באינטרנט (משחקי בובות, מרוצי מכוניות, מבוכים ועוד). משחקים של פעם שרירים וקיימים גם כיום ולו רק משום שחלק מהם הם משחקי ילדות נצחיים, שפה בינלאומית שילדים דוברים אותה בשפת התום שלהם בכל מקום ובכל זמן. משחקים ישנים אינם משחקים שאבד עליהם הכלח. הם משחקים אשר בכל דור ודור ילדים משחקים אותם להנאתם.

משחקים של פעם אינם בהכרח משחקים ישנים
כשהיינו ילדים, כשהיינו יחפים, והעולם נראה והורגש אי אז כמקום בטוח ומבטיח, משחקים של פעם שיקפו, ביטאו וסימלו את התום ששרר. משחקים ישנים היו משחקים שהעבירו אלינו הילדים הבוגרים מאתנו, אשר בהדרגה שיתפו אותנו במשחקיהם עד שהם בגרו ופרשו והותירו אותנו לבדנו בזירת המשחקים. משחקים של פעם בחוץ, על הדשא הגדול שלפני חדר האוכל בקיבוץ ובקיץ – גם בבריכת השחייה שלו היו המשחקים של ילדותנו. משחקים ישנים אשר הילדים שלנו כבר לא הרבו לשחק אותם ובכל זאת עדיין משוחקים גם כיום, כגון גולות (בלורות) או 'עמודו', עם כדור. משחקים שתמיד נעים להיזכר בהם, גם שנים רבות לאחר שאנחנו שרויים בעיצומו של משחק החיים האמתיים…

משחקים של פעם כמו משחקים ישנים תמיד נעים להיזכר
חלק ניכר מהמשחקים שלנו היו משחקי חברה. משחקים של פעם התאפיינו והצטיינו ברמה גבוהה של סולידאריות ושיתופיות. התקופה הייתה שונה מתקופתנו. הייתה פחות תחרותיות. רובנו התחנכנו על האתוס שלימים הפך למיתוס שמה שחשוב הוא "העיקר ההשתתפות" ולא דווקא הניצחון, אשר כיום הוא הופך לחזות הכול ומקדש כמעט כל אמצעי להשגתו. משחקים ישנים היו משחקים שעוררו בנו שמחת חיים פשוטה וטבעית. הוצאנו אנרגיה. התעייפנו כהוגן. לא אחת היו משחקים של פעם ביטוי לחופש הבלתי מוגבל שחווינו בילדותנו. היה אפשר לשחק עד מאוחר גם בחוץ מבלי לחשוש שיאונה לנו רע כל שהוא. משחקים ישנים היו משחקים שמילאו לנו את הזמן והיו חלק בלתי נפרד משגרת היום יום.

משחקים של פעם גם כיום, משחקים ישנים שאינם מתיישנים
הזמן רץ. הזמן עף. הזמן טס. משחקים מתיישנים מהר מאוד, ומשחקים שהיו חדשו חיש הפכו לתחום של משחקים ישנים. ובכל זאת – לתחום משחקים של פעם יש עדנה בכל דור ודור של ילדים (והוריהם) – עם מחשב או בלעדיו. גם במשחקי מחשב מתחולל זה מכבר חילוף משמרות ומשחקים שונים כגון פקמן, תולעת, סיימון, טטריס, אסטרואידים הם משחקים ישנים שמתחדשים בכל דור של שחקנים. פאזלים, משחקי חשיבה, משחקי יצירה, דורה, בוב ספוג, בוב הבנאי, דורה ועוד – האם אף הם יכולים להיחשב כבר לסוגים של משחקים של פעם או לסוג של משחקים ישנים זו בהחלט שאלה מעניינת. יש משהו במשחקים, קל וחומר במה שמכונה משחקים של פעם שהופך אותם ובעצם משמר אותם כמשחקים נצחיים, המוצאים מקום בלבם של ילדים בכל העולם: משחקים ישנים אשר לעולם, כמשוער, לא ינוס ליחם.

משחקים של פעם או משחקים ישנים "גם למראה נושן יש רגע של הולדת"
מבוגרים המשחקים באחד מבין משחקים ישנים או משחקים של פעם חשים איך הם חוזרים במנהרת הזמן אל ילדותם משכבר. משחקים של פעם מחזירים אותם (אותנו) אל הימים שבהם עולם המשחקים והיצירה היה מיקרוקוסמוס לכל היפה והטוב. משחקים ישנים מזכירים לנו נשכחות, מקימים בעיני רוחנו את המראות שראינו אי אז, בילדותנו. משחקים של פעם מחזירים אותנו אל גני השעשועים, אל מגרשי המשחקים, אל בורות החול ואל החברים הטובים שעמם שיחקנו. בכל אחד מאתנו, המבוגרים, שמורים, בתוך כמוסה של זמן שקפא, משחקים ישנים משחקים של פעם המחשקים היפים שמילאו את עולמנו והעשירו אותנו, משחקים שהודות להם מעולם לא השתעממנו וגם אם כן – שיחקנו. המשחקים הישנים של פעם הם המשחקים הנצחיים של כל הווה, בכל מקום ובכל זמן.

מעבר למגוון משחקים ישנים וקלאסיקות מהעבר… הקליקו, עברו למשחק ותהנו!

בטעינה