משחקים לילדים WeGames שחקו 340

אינסטגרם המדריך למשתמש המתחיל

אינסטגרם – Instagram היא פלטפורמה סלולארית של שיתוף תמונות. אפליקציית אינסטגרם זמינה ופועלת במכשירים סלולאריים בעלי מערכת הפעלה של אנדרואיד (גלאקסי S וכיו"ב), במכשירי אייפון, אייפד, ואייפוד טאצ'. אפליקציית אינסטגרם היא אפליקציה חינמית, ופועלת על גבי רשת האינטרנט הסלולארית.

אינסטגרם מזכירה את ממשק הרשת החברתית "טוויטר". בדומה לטוויטר אפשר לעקוב אחר משתמשים שאהבתם את התמונות שלהם, ומשתמשים אחרים יכולים לעקוב אחר התמונות שאתם מפרסמים בחשבונכם (באם אישרתם את נראות הפרופיל שלכם כציבורי). אם חשבונכם מוגדר כחשבון פרטי, רק עוקבים שאישרתם יכולים לראות את התמונות שלכם. תמיד תוכלו להזמין חברים ומכרים להצטרף אליכם.

אפליקציית אינסטגרם מאפשרת לערוך ולשתף תמונות. ניתן לפרסם תמונות אשר כבר קיימות במכשיר הסלולאר שלכם, ובנוסף ישנה אפשרות לצלם תמונות "און ליין", לערוך את התמונות ולשתף אותן עם או ללא עריכה. ברגע שצילמתם תמונות ישר מאפליקציית אינסטגרם תיפתח אצלכם במכשיר תיקיית תמונות שפורסמו באפליקציה, תחת השם Instagram. תמיד תוכלו להוסיף או למחוק תמונות ככל העולה על רוחכם… מילת המפתח היא שיתוף תמונות.

אז איך אינסטגרם פועלת
בדומה לטוויטר, באינסטגרם ישנו FEED ראשי, בו תוכלו לראות את כל התמונות של האנשים שאחריהם החלטתם לעקוב. הפיד הראשי למעשה הוא עמוד הבית שלכם, עמוד הבית של אינסטגרם להלן סקירה קצרה של כל לשונית ואפשרות המוצעות לכם באפליקציה –

התמונות הפופולאריות הכוכב – לצידו של סמל הבית נראה סמל של כוכב מיוחד. לשונית זו מציגה את התמונות הפופולאריות מבין כל המשתמשים מכל רחבי העולם באותה העת. איך תמונה נחשבת לפופולארית? בדומה לפייסבוק, התמונה עם כמות הלייקים (לבבות) הרבה ביותר, נחשבת לאהובה בקרב המשתמשים, ומקבלת מקום בלשונית הפופולאריים. תמונות פופולאריות מתחלפות בהתאם לפרגון הגולשים. נמצא במיקום זה את התמונות היפות, המעניינות והמושקעות שבאפליקציית האינסטגרם
המצלמה המצלמה – כשם הלשונית, זו מקומה של המצלמה באפליקציה. בלשונית האמצעית נמצאת המצלמה ולצידה גם הגישה לתיקיות של התמונות הקיימות כבר במכשיר שלנו. כאן המקום להחליט אם להעלות תמונה קיימת ולשתף אותה, או לצלם בלייב תמונה חדשה, לערוך אותה או לא כרצונכם כמובן, ולשתף אותה בפיד שלכם.
הלב - לייק הלב – כפי שהזכרנו מעלה, בדומה לפייסבוק גם ב אינסטגרם יש לייק, אך הלייק מתבטא כאן בצורה של "לב". ברגע שאהבתם תמונה כלשהי, תוכלו להקליק על הלב ומונה הלבבות \ לייקים יעלה. בעל התמונה יוכל לראות שאהבתם את התמונה, ובנוסף שמכם בחשבון אינסטגרם יופי בין האנשים שאהבו את התמונה. אמרנו לייק ומה עם תגובות? גם תגובות יש לנו כאן. תוכלו בנוסף ללייק או בלעדיו לשתף תגובה מתחת לתמונה הרלוונטית.
פרופיל משתמש הרשומה – הרשומה היא הלשונית הימנית ביותר, לצד לשונית ה"לב". בלשונית זו תוכלו לראות את כל התמונות שפרסמתם ושיתפתם באינסטגרם. תוכלו לראות את מונה העוקבים שלכם וכן מונה הנעקבים. אם ברצונכם להוסיף מיקום לחשבון שלכם תוכלו לעשות זאת בלשונית זו, תחת האפשרות Photo Map. עוד בלשונית הרשומה תמצאו את האפשרויות הבאות, שנרחיב עליהן בהמשך: Edit your profile המקום בו תוכלו לערוך את הפרופיל שלכם, זכוכית מגדלת שתפקידה לסייע במציאת חברים, אנשים, תגים ועוד, וכפתור "שלוש הנקודות" שמעביר אותנו למסך הגדרות החשבון.

הגדרות וחשבון משתמש באינסטגרם

כמו בכל רשת חברתית גם באפליקציית אינסטגרם יש לנו אפשרות לערוך ולקבוע את ההגדרות בחשבון שלנו. מי יראה את התמונות, מי יכול למצוא את החשבון שלנו, מי יכול להגיב על התמונות ששיתפנו וכן הלאה. למשתמשים חדשים לעיתים לא ברור מיד, כיצד עורכים את חשבון האינסטגרם, לנוחיותכם מספר צעדים פשוטים בדרך להגדרת החשבון שלכם לפני תחילת העבודה עם אינסטגרם, צילום, עריכה ושיתוף התמונות.

תגיות תגיות – מה הן התגיות באינסטגרם? ובכן. התגיות באפליקציה משמשות לריכוז תמונות בעלות נושא משותף. לדוגמא. אם ברצוני לפרסם תמונה של ארוחת הערב שהכנתי, אוכל לשתף את התמונה עם צירוף התגית #foodאו התגית #diner. אם ברצוני לשתף תמונה של הכלב שלי אוכל לצרף לתמונה את התגית #dogs וכן הלאה. אז מה עשינו למעשה? ברגע שציינו את התגיות הללו לצד התמונה, הן יתווספו למאגר התמונות תחת אותו נושא. תוכלו לראות אינסוף תמונות בנושא שמעניין אתכם. ואם אתם שואלים את עצמכם איך למצוא תחומים שאתם אוהבים? התשובה היא באמצעות זכוכית המגדלת.

זכוכית מגדלת זכוכית מגדלת – כפי שציינו מעלה, תפקידה של אופציית זכוכית המגדלת היא לעזור לנו בחיפוש אחר פרמטרים שונים באפליקציית אינסטגרם. ניתן באמצעות זכוכית המגדלת למצוא אנשים מסוימים שאחריהם אנו רוצים לעקוב וכן נוכל למצוא כאמור תמונות מתחומים שמעניינים אותנו המופיעים תחת "תגים". לשונית של זכוכית המגדלת מתחלקת לשניים. חלק אחד מאפשר לנו לחפש חברים, מפורסמים, סלבס, עסקים וכדומה תחת הביטוי "Users". וחלק שני מאפשר לנו לחפש את אותן תגיות שהזכרנו מעלה תחת הביטוי Tags"".

מידע כפתור שלוש הנקודות – לצד זכוכית המגדלת מופיע כפתור ובו מופיעות שלוש נקודות במאונך. קליק על כפתור זה יעביר אתכם לקביעת הגדרות שונות של חשבונכם באפליקציית אינסטגרם. הגדרות זמינות שתוכלו לקבוע ולעדכן בחשבונכם:

* Edit Profile = עריכת הפרופיל שלכם באינסטגרם הכוללת עריכת שם, תאריך לידה, מין, מידע כללי עליכם, תחביבים וכן אפשרות להוספת קישורים של הפרופיל שלכם, ברשתות חברתיות אחרות שנתמכות.

* Sharing Settings = היכן תוכלו לשתף את התמונות שלכם, לפי ההגדרות שתקבעו.

* Change Profile Picture = קביעת תמונת פרופיל.

* Photo Privacy = הגדרות פרטיות של שיתוף התמונות.

אינסטגרם ברשתות חברתיות

מעצם היותה אפליקציית אינסטגרם חלק מהרשת החברתית הגדולה – "פייסבוק", באפליקציה מתבקש סינכרון זמין של התמונות בין הרשתות החברתיות המובילות, כל זאת לשם שדרוג חווית המשתמש. בקלות ניתן לשתף תמונות באפליקציה, ובאותה העת גם לשתף אותן בכל רשת חברתית שנבחר, כמובן בתנאי שהיא קיימת באפליקציה. אפליקציית אינסטגרם מסונכרנת כראוי עם הרשתות החברתיות טוויטר ופייסבוק. ניתן לאתר חברים משתי רשתות אלה בקלות בתוך האפליקציה.

זמינות האפליקציה ברשתות החברתיות מציעה לשיתופים שלנו פלטפורמה אדירה לפרסום ובחינם. כמובן שלא חייבים לשתף את התמונות מעבר לאפליקציה, במקומות נוספים ברשת, אך אם לא רוצים שמישהו ממכרינו יפספס תמונה יפה ששיתפנו, מומלץ לשתף את התמונות בכל הפלטפורמות שמציעה אינסטגרם.

עורכים ופילטרים לאינסטגרם

בואו נשים את הקלפים על השולחן. לא נולדנו צלמים, והרוב הגדול של משתמשי האפליקציה אינו עוסק באופן מקצועי בצילום. בדיוק לשם כך באפליקציית אינסטגרם ישנם פילטרים שתפקידם לערוך את התמונות שלנו לפי טעמנו. נוכל להוסיף צל או צבע, לתחום את התמונה במסגרת או לחתוך אותה כאוות נפשנו. הפילטרים המובנים באפליקציית אינסטגרם הם לא רבים. אך אל דאגה ! בדיוק מסיבה זו ישנו שפע של אפליקציות משלימות, המציעות עריכת תמונות במגוון עצום של צורות ורעיונות. אפליקציות משלימות, שיחד איתן נוכל ליצור מהתמונות שלנו ממש צילומי אומנות.

ריכזנו עבורכם פילטרים ואפליקציות פופולאריות לעריכת התמונות שלכם לאינסטגרם:

למכשירי אנדרואיד – Pixlr-o-matic, After Focus, Fotolr – Photo Editor , Photo Grid, Mobli, Aviary, Picsay, BeFunky Photo Editor, Pix: Pixel Mixer, Photoshop Express

למכשירי אפל – PixelWorks, Photogene, Aviary, Camera Awesome, WoW Camera Pro Befunky Photo Editor, Mosaic Photo, Fotolr – Photo Editor, Photoshop Express

בטעינה