משחקים ברשת לפי גילאים


משחקים ברשת הם דרך נהדרת להנאה או סתם להפגת השעמום, אך ניתן להשתמש בהם גם כדי לספק צרכים אחרים כמו אתגר, חינוך או חשיבה. מכיוון שקיימת גישה לאינטרנט כמעט בכל מקום בעולם, הרי שאפשר להיכנס ולשחק בשפע של משחקים ברשת בכל רגע נתון.

המטרה בבחירת משחקים ברשת תלויה לא רק באופי, אלא גם בגיל המשתמשים, שכן קיימים משחקים ברשת אשר מותאמים במיוחד לגילאים שונים, ולכל שכבת גיל יש את המאפיינים שלה. המגוון העצום של משחקים ברשת, מאפשר לכל שכבת גיל להיחשף לאינספור אפשרויות של משחקים אטרקטיביים ייחודים לגילם.

מתחילים במשחקים לילדים קטנים

משחקים לילדים קטנים ולגיל הרך הם משחקים שצריך לעיתים "לשים עליהם עין", כלומר – מאפייני המשחק צריכים לכלול היבטים שחשובים להתפתחות התקינה של הילד, הן מבחינה שכלית והן מבחינה רגשית. בגילאים אלו חשוב לדאוג להתפתחות הדמיון של הילד, וליכולת שלו לפתור משימות לבדו. במובן הזה, משחקי זיכרון ופאזלים, יכולים להועיל מאוד. משחקים אשר עוסקים בנושאי לחימה או דמויות מסדרות מעולם הטלוויזיה המככבים במשחקי קרבות ואקשן משחקים המתאימים לשחקנים בוגרים יותר, לא מומלצים לשחקנים בגיל הרך, במיוחד עקב רמת האלימות הגבוהה שלעיתים מופיעה במשחקים מהסוג הזה.

משחקים ברשת שמתאימים לגיל הרך, משחקים שאהודים מאוד בקרב הקטנטנים, הם משחקים בהם מופיעות הדמויות האהובות עליהם מסדרות הטלוויזיה המשודרות בערוצים שלהם, כמו הופ, ערוץ הילדים, ניק ג'וניור, ערוץ בייבי, ניק, לוגי וכדומה. ברשת ישנו היצע רחב מאוד של משחקים ברשת שכל הקטנטנים אוהבים ובהחלט אלו משחקים המתאימים לגיל הרך. לדוגמא, משחקים מבוקשים בקרב קהילת הקטנטנים שמשחקים –

  • משחקים עם דמויות מפורסמות מבית ניקולדיאון– בובספוג, דורה ודייגו, חברים בחווה, ווינקס.
  • משחקים עם גיבורים בעלי תפקידים – סמי הכבאי, בוב הבנאי, תומס הקטר, טום הטרקטור.
  • משחקים עם כוכבים שונים – ארתור, ברני, הלו קיטי, תותית, דרדסים, פו הדוב, דובוני אכפת לי, מיקי מאוס, דולנד דאק, טאז.

מתבגרים עם משחקים

משחקים לנוער מתבגר הם משחקים שבדרך כלל כוללים רמה יחסית גבוהה של אלימות (כמובן שלא כולם), ובקבוצה זו ניתן לכלול את המשחקים קרבות עד מוות, אני ואבא, קומנדו ועוד. עובדה היא שהנוער נמשך מאוד למשחקי אלימות, גם אם זה לא תמיד מומלץ עבורו. מחקרים רבים מאששים את הטענה כי משחקים אלימים משפיעים לרעה על התנהגות של מתבגרים, ונותנים כדוגמה מקרים שבהם נערים צעירים חיקו התנהגויות שאימצו ממשחקי מחשב אלימים. כאן נכנס תפקיד ההורים, עד כמה שהוא מורכב וקשה, לשלוט על המשחקים בהם בני הנוער משחקים בזמנם הפנוי. ברשת שפע של משחקים, מכל הסוגים, עם כל הדמויות האהובות, ורוב המשחקים דווקא מציעים חוויה כלל לא אלימה.

עם זאת, לא כל בני הנוער נמשכים למשחקי רשת אלימים, וחלקם אימץ דווקא את הפן האסטרטגי הקיים במגוון משחקים ברשת, כאשר המיומנויות שנדרשות מבן נוער במסגרת משחקי אסטרטגיה, הן גבוהות הרבה יותר משנדרש במשחקים שבהם מרכז העניינים הוא לחימה ואקשן. זאת ועוד, מדובר בהתפתחות ההיגיון והיכולת הניתוחית של בני הנוער, מיומנויות שיסייעו להם רבות בהמשך חייהם כבוגרים.

הקטגוריות המובילות בתחום של משחקים ברשת איתם בני נוער ומתבגרים תמיד ישמחו להעביר זמן פנוי –

  • משחקים לבנים – משחקי מלחמה, משחקי אקשן, משחקי יריות, משחקי פעולה, משחקי קרבות, משחקי גלדיאטורים, משחקי רובוטריקים, משחקי צבי הנינג'ה, משחקי פאוור ריינג'רס, משחקי אסטרטגיה והגנה.
  • משחקים לבנות – משחקי בישול, משחקי ברבי, משחקי בראץ, משחקי הלבשה, משחקים עם מפורסמים, משחקי איפור, משחקי אהבה, משחקי טיפול, משחקי ניהול, משחקי עיצוב חדרים,משחקי ציפורניים.
  • משחקים לשני המינים – משחקי ספורט, משחקי מכוניות, משחקי מרוצים, משחקי חשיבה, משחקי תפקידים, משחקי באבלס, משחקי פצצתה, משחקי זומה, משחקי בלונים, משחקים עם דמויות מסרטים, משחקים של פעם, משחקים עם כדורים, משחקי אנגרי בירדס ועוד…

עולם המשחקים של מתבגרים למעשה כולל כמעט את כל קטגוריות המשחקים. בגיל ההתבגרות ולאחר מכן כל שחקן מעצב את אישיותו, כך שכל שחקן יכול לגלות זיקה למשחק מנישה אחרת, שונה מזו של שחקן אחר בן גילו. הקטגוריות המובילות (בקצרה) אצל שחקנים מתבגרים הם משחקים שעבור בנים מציעים אקשן, לחימה, קרבות ופעולה, עבור בנות הם מציעים משחקי הלבשה, בישול, טיפוח וטיפול, ועבור שני המינים גם יחד מוצעים משחקים בתחומים של משחקי כדורגל, משחקי חשיבה, משחקי באבלס, משחקים שכולם אוהבים מהעבר ועוד.

משחקים רשת גם בחיים הבוגרים

משחקים למבוגרים הם משחקים שרובם נגזרות של משחקים "מהעולם האמיתי", כדוגמת סנוקר, ביליארד, תשחצים, שחמט, שש-בש, סודוקו וכדומה. משחקים אלו עושים שימוש מלא ביכולות ההיגיון של המבוגר, ודורשות ממנו למצוא פתרונות יצירתיים כדי להתגבר על היריב ולנצח. עם זאת, גם במשחקים אלו יש הבדלים מבחינת היכולת הנדרשת.

שחמט לדוגמה הוא משחק שמסתמך על צפיית מהלכים ויכולת עילאית של ניתוח המשחק עצמו, בעוד שדמקה הוא משחק שיש לו אפשרויות מוגבלות של תנועת החלקים, אשר לא קשה לזכור אותן. משחקים ברשת ששחקנים בוגרים אוהבים –

  • משחקי חשיבה – שחמט, דמקה, דומינו, רברסי, סודוקו, מהג'ונג, קליעה למטרה.
  • משחקי קלפים – ספיד, פוקר, טקסס הולדם, סוליטר, רמי, פריסל, בינגו, 21, בלאק ג'ק.
  • משחקי ספורט – משחקי כדורסל, משחקי כדורגל, משחקי טניס, משחקי סנוקר \ ביליארד, משחקי פינג פונג, משחקי בייסבול, משחקי הוקי, משחקי מרוצים.

לסיכום, משחקים ברשת מאפשרים גמישות משחק לכל סוגי הגילאים והמינים, וכן קיימת גישה חופשית לכל סוגי המשחקים. לכן, חשוב שהמבוגרים ישגיחו על הקטנטנים ועל בני הנוער, כדי לוודא שאלו צורכים את המשחקים המותאמים לגילם. צוות האתר https://www.wegames.co.il דואג שלא לחשוף את השחקנים לתכנים לא ראויים. לידיעת ההורים. חווית משחק נעימה לכולם!