כדור בעננים משחקים בשחקים


אחת המטרות בבחירת משחקים ברשת, היא למצוא משחקים קלילים ומאתגרים גם יחד. עצם הקלילות שבמשחק עצמו יחד עם האתגר הגלום בו, זו היא למעשה הנוסחה המנצחת של משחק מצליח ברשת. כזה הוא המשחק כדור בעננים.

קיימים המון משחקים חינם ברשת האינטרנט, משחקים המספקים כל מיני צרכים, כל שחקן לגופו. לעתים ישנם משחקים מסובכים ומורכבים, אשר דורשים זמן והשקעת מחשבה, כדי להצליח במשחק ולהמשיך לשלבים היותר מתקדמים שהוא מציע לשחקנים. שחקנים רבים המחפשים משחק קליל ומאתגר, ונתקלים במשחקים מהסוג שדורשים מהם מאמץ, בדרך כלל נוטשים את אותם משחקים באופן מידי, לטובת משחקים אחרים ברשת שלא דורשים מהם את הפעלת הגלגלים בראשים.

אם תהיתם מהם המשחקים הפופולאריים ביותר? ניחשתם נכון, אלו הם משחקים אשר הפעילות בהם לא מסובכת מידי, ולמעשה המטרה היחידה במשחקים היא פשוטה – רק לשחק וליהנות. יש משחקים אשר לא דורשים יותר מידי מאמץ או מחשבה, אבל כן דורשים מיומנות מסוימת במקשי ההפעלה. במקרה של המשחק "כדור בעננים", מילת המפתח היא מהירות ומיומנות.

משחקים עם כדור בעננים

המשחק "כדור בעננים" משתייך לקטגורית משחקי הארקייד Arcade. משחקים בקטגוריה זו אלו בדרך כלל משחקים אשר כוללים שלבים קצרים, שלבים בעלי רמות קושי רבות ושונות, מדובר במשחקים נוחים לתפעול ולפענוח. הדמויות אינן מסובכות מידי, אלא יותר כמו תמונות רצות, והשלבים עולים, וכך גם רמת הקושי בצורה מהירה באופן אחר ומאתגר.

משחקים בקטגורית הארקייד נועדו "להזרים את האדרנלין", כלומר, לרגש ולהניע את האדם אשר משחק במשחק, ולעורר אצלו את המוטיבציה להמשיך לשחק כדי לנצח. משחקים אלו, לרוב, מתחילים בשלבים יחסית קלים, אך בהמשך מתגברת ועולה רמת הקושי, עד כדי שלבים שכמעט בלתי אפשרי לעבור אותם.
במשחק כדור בעננים מטרה אחת, לכאורה נראית קלילה ופשוטה אך זאת רק בהתחלה. במשחק אנו עולים על מסלול מכשולים ודרכים מפותלות בין העננים. עלינו לגלגל כדור בין כל מכשול ומכשול, להקפיץ את הכדור מעל חורים ובורות שמופיעים, להסיט את הכדור ממסלולו כאשר מופיע קיר או חומה, וכל זאת בכדי שנוכל לסיים כל שלב במשחק כמו באותם משחקים אחרים בהם אנו רוצים לעבור שלבים, כאשר השליטה בכדור היא בידינו ולא נתנו לו להתחמק וליפול מהמסלול ולהביא להפסד שלנו. ברגע שהמהירות עולה במשחק ובכל שלב כך עולה גם הקושי, אסור לנו לתת לכדור לאבד שליטה וליפול למטה מהדרך הסלולה.

ממשחק מחשב למשחק רשת

המשחק כדור בעננים מבוסס על משחק המחשב הוותיק "כבישי שמיים" (Skyroads תוכלו למצוא אותו בקטגוריית משחקים של פעם). משחק שבו הצטייר מטוס (במשחק כדור בעננים המירו את המטוס לכדור), אשר מטרתו להישאר על משטחים בחלל ולא ליפול מטה מהם (מטרה זהה גם כאן), תוך כדי התחמקות מהקירות שבדרך על המסלולים. המשחק כדור בעננים אפשר לומר הוא גלגולו של משחק המחשב שהוצע בעבר וכיום להורדה, הלא הוא Skyroads, משחק שעבר שדרוגים רבים והומר ממשחק מחשב לקטגוריה של משחקים און ליין ברשת.

בדומה למשחק המחשב גם במשחק הרשת כדור בעננים, יש לנו שפע של שלבים לשחק בהם ולהתמודד איתם. שלבים צבעוניים, שלבים עם גרפיקה שקורצת לכל עין, משחק עם שלבים בעלי סאונד שלא מפריע בתכנון המהלך הבא, למעשה כל מה שצריך ואנו רוצים שיהיה לנו במגוון משחקים ברשת שאנו אוהבים, קיים ומופיע במשחק כדור בעננים.

משחק של מהירות ואתגר

ההנאה מהמשחק כדור בעננים אינה מוטלת בספק, מכיוון שהיריב הגדול ביותר הוא למעשה יריב שברוב המקרים פשוט אי אפשר לנצח אותו – הזמן. יריב זה, בשלבים המתקדמים שבמשחק, הוא יריב מורכב וחסר פרופורציות, יריב קשה, ועצם העובדה שהוא כזה, גורמת לשחקן לצבור מוטיבציה במהלך המשחק , ולהניע את עצמו במטרה לעבור עוד שלב ועוד שלב מבלי ליפול ממסלול המכשולים שבעננים, ובכך "לטפוח לעצמו על השכם" על כך שהצליח לנצח יריב שהוא לכאורה בלתי מנוצח, אך אם משחקים ומתאמנים זה אפשרי.

כדי לשחק במשחק, השחקנים לא צריכים להיות מצוידים בשום כישרון או יכולות מיוחדות. אין צורך בהבנה מעמיקה במחשבים או דברים מהסוג הזה, אלא פשוט לשבת וליהנות מהמשחק ומהאתגרים שהוא מציב, וכמו שהמשחק דואג להציב את הזמן בתור יריב ראוי, כך הוא גם דואג להעבירו בהנאה מרובה ובכיף שאין כדוגמתו הרבה במגוון של משחקים לילדים ברשת המשתייכים לאותה קבוצה.

משחק אחד מעריצים רבים

אם הנכם תוהים מה בעצם כל כך מרגש ומיוחד במשחק כמו כדור בעננים ראשית אנו בטוחים וסבורים כי אינכם נמנים עם אותם משחקים השחקנים המכורים, אם בכלל ישבתם והכרתם במשחק את מהלך העניינים. במשחק כדור בעננים, נדרשת צבירת מיומנות של ממש בכל הקשור למהירות התגובה של השחקן, ולהכרת המשחק בכללותו, מטרתו ואופן הפעלתו. במשחק כדור בעננים על האדם שמשחק לשמור על שליטה בכדור על המסלול בכל רגע נתון, לצבור נקודות, לעבור כמה שיותר שלבים, כאשר בדרך ישנם מכשולים שכל הזמן מתחדשים ומאתגרים בכל פעם בצבע אחר, בקושי שונה. נוסיף לזאת את מוטיב המהירות. משחק שצובר תאוצה תמיד מספק אדרנלין ואנרגיה שמובילה לרצון העז לנצח במשחק לא משנה מה.

הרעיון שעומד מאחורי המשחק כדור בעננים, ולמעשה גם מה שהכי מושך בו, הוא העובדה שאין בו אלימות, ואין צורך להתגבר על יריבים או להרוג דמויות אחרות. בנוסף, אין צורך בפעולות מורכבות או השקעה של זמן רב מידי, אלא פשוט לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר.

היופי במשחק הוא שמדובר במשחק בעל מטרה שקורצת לכל שחקן ולכל אדם שאוהב להעביר את זמנו הפנוי מול משחקים ברשת. המשחק כדור בעננים מתאים לכולם וכמעט לכל הגילאים. המשחק נמצא בקטגורית משחקים כזו שיכול להתאים גם למי שאוהב משחקי מרוצים, קרבות ומשחקים בענפי ספורט שונים וכן מתאים לשחקנים שאוהבים משחקים לבנות, משחקי בישול, הלבשה, משחקים עם חיות, חשיבה ויצירה. משחק אחד שמתאים לכולם. משחק אחד עם הנאה מרובה. חוויה וירטואלית שאין הרבה כמותה.

מוזמנים לראות איך עוברים את השלבים במשחק כדור בעננים. צפייה מהנה 🙂